De prijs betalen

De prijs betalen,

Nee ik ben geen twintig meer,

en nee, mijn lijf werkt niet mee

ik werd vanmorgen vroeg al wakker

met ‘n gebroken lijf, en dacht ok

dit wordt wat uitslapen, om m’n

lijf meer rust te gunnen, maar ben

toch opgestaan door de pijn

van pure overbelasting

armen handen benen rug

alles en alles, ‘t teken dat

ik te veel gedaan heb

te veel

anders reageert mijn lijf

niet zo heftig

en ik heb nog zo veel

op stapel

foto’s die roepen om

uitgezocht te worden

gedichten die geschreven

willen worden

maar dat houdt in

op de computer werken

en zelfs dat zou ik even

niet moeten doen

om ‘t lijf rust te gunnen

dus gevangen binnenin

hou ik mezelf warm

en hoop ik dat de warme

douche zometeen iets

verlicht,…

©MarjonvanderVegt

fybro

Leave a Reply

