Free Hugs waren weer Broodnodig !!!

Het is eigenlijk niet te beschrijven, maar toch ga ik ‘n poging wagen.

Free hugs vandaag uitdelen in Den Haag. Hoe gaat dat dan? Nou je vat ‘t plan

om Free Hugs uit te gaan delen in de stad en speciaal vandaag op 24 December.

Je maakt ‘n evenement aan op Facebook, en deelt dit met mindliked people, en je vraagt,

ga je mee knuffelen, ga je mee ga je mee? Benodigheden ? 1 Goed humeur, 2 sterke knuffelarmen, ‘n mooi hart, en ‘n bordje met daarop :” Free Hugs “ . Er hadden veel mensen gereageerd, om mee te doen, wat altijd te gek is, maar toch moet je altijd afwachten wie er daadwerkelijk komt ! Ik was al om kwart voor 11 in de Passage, om ‘n plek in te nemen, en om de mensen op te vangen 🙂

Ik stond daar lekker ‘n broodje te eten, mijn 10 uurtje, en toen kwam Paul aan! Dikke knuff die had ik alvast verdient. Toen kwamen ze allemaal aangedruppelt, en ik was onwijs verrast door Marjo Mijn buuf, die ondanks haar drukke schema TOCH gekomen was, en mijn goede vriend Gio, die dit allemaal voor ‘t eerst mee gingen maken. Esther en haar vriendin Anne waren ook van de partij. Helaas waren er ook mensen ziek, of te druk, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken, en zo namen we allemaal ‘n plek in rondom de kerstboom, alwaar borden met Free Hugs werden neergezet, en men nam strategische plekken in.

Al gauw werd er geknuffeld, maar vooral veel gelachen, en velen een goede Kerst toegewenst.

Kinderen die spontaan een knuffel gaven, Chinezen die met Marjo en de kerstboom op de foto moesten, Esther die met haar open armen vele mensen wist te vangen, Paul die met zijn kerstmuts veel bekijks kreeg. En nog ‘n dame, van wie helaas de naam mij is ontschoten, de dame op blote voeten, Saskia & Diny onze knuffelkoningin, nog ‘n kanjer die altijd enthousiast is.

De blikken van mensen, die snel snel voorbij willen, maar bij wie we veelal toch ‘n glimlach getoverd kregen op hun gezichten. Mensen die ‘t resoluut afwezen, mensen die bedankten ervoor, en dus ook mensen die erbij stil stonden, en vroegen waarom we dit deden. Of dit vanuit ‘n stichting gebeurde. Wanneer je dan vertelt dat je dit doet, om mensen even stil te laten staan waar ‘t nou werkelijk om gaat. Van mens tot mens, even kwaliteit tijd, even echte aandacht voor elkaar, even die warmte voelen van de ander, die dat zo ontbeert, of die dat zo graag deelt. Het was soms heel emotioneel, omdat je zoveel voelt, wanneer je zo dichtbij mensen komt. Het maakt niet uit wie, ieder heeft zijn verhaal, net zoals wij. Ieder heeft zijn ups & downs, en goede en minder goede dagen. Maar daar stonden wij ‘n batterij aan lieve warme mooie zielen, die even hun dingen op zij hebben gezet, gewoon omdat het kan, omdat het zo broodnodig is. Om even stil te staan, bij waar het ook al weer om gaat in het leven. Al die oorlogen, al die ruzies al die haat? We moeten samen leven, en het samen doen. Dus laten we blij zijn met elkaar, en lief zijn voor elkaar. In ieder geval ‘n zaadje planten bij degene, die dat al even kwijt waren.

Er zijn zo ontzettend veel mooie dingen gebeurt vandaag, alleen maar door ‘t feit dat we vandaag knuffels hebben uitgedeeld ! Dat is zo indrukwekkend. Een van de mooiste opmerkingen vond ik :

We zijn immers allemaal verbonden “. Juist, dat zijn we ook, en daar moeten we weer naar toe terug. Dus laat ook dit de boodschap zijn voor deze Kerst. Het gaat niet om de cadeau’s en toeters en bellen, maar dat we met z’n allen Samen kunnen leven, en er zijn !!!

Ik wil alle Kanjers bedanken die er bij waren om dit Feestje tot ‘n goed eind te brengen !

Veel liefs,

Marjon.

Group IMG_6838

4 thoughts on “Free Hugs waren weer Broodnodig !!!

  1. Corrie Harland

    Fantastisch dat jullie er weer stonden, petje af. Ik kon helaas niet komen, heb er vorig jaar kort van kunnen genieten samen met mijn kleinkind, dit jaar zat het er niet in. Heb teveel van mezelf gevergd, zit nu een beetje te trillen achter de computer van vermoeidheid. Lieve mensen, ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2015 toe, ik hoop volgend jaar weer van de partij te kunnen zijn. Groetjes, Corrie

    Reply
  2. M@rjonwrites Post author

    Lieve Corrie, zitten trillen achter jouw computer is ‘t laatste wat je op Kerstavond moet doen lieve dame. Neem je rust, en zeg vooral Nee, denk aan jezelf lieverd, we hebben er genoeg voor jou geknuffeld, volgend jaar gaan we weer heerlijk knuffelen. Heel veel plezier & liefs,
    Marjon.

    Reply
  3. Marc uit OnderderookvanNijmegen

    Tot gauw weer 🙂 Ik heb nog twee kartonnen bordjes en een bandje, samen wachten ze tot ik ze weer ergens heen sleep 😉

    Reply

Leave a Reply

