Als Chronisch zieke betaal ik niet alleen de prijs, maar wij allemaal, Hoelang nog???

Beste mensen,

Ik ben boos, ik ben heel erg boos, ik ben heel erg aan het zoeken gegaan, om ‘gewoon ‘ wekelijks fysiotherapie te kunnen krijgen in 2015. Ik heb ‘t Reumafonds gebeld, en zij raadde mij ‘n verzekering aan waarbij ik 200 euro moest betalen, ja dan kon ik wekelijks fysiotherapie krijgen. Ik zit in de wao, en betaal me scheel aan mijn zorgkosten, maar kan, zoals jullie zullen begrijpen, echt geen 200 euro missen, om daarvoor wekelijks fysiotherapie te kunnen krijgen. Toen stuitte ik op de verzekering PNO, daarbij kan ik ‘n verzekering afsluiten, zo stond op de site, de plus verzekering voor 160 euro in de maand, en dan zou ik fysio totaal vergoed krijgen. Ik blij, en heb ze gelijk gebeld, om te vragen of dat werkelijk zo was. Ja ik kon ‘n aanvraag doen, maar die werd dan beoordeeld. Ik zei hoelang gaat dat duren? Want ik moet toch geswitcht zijn voor de 31e December? Nou zeiden zij, als je wordt afgewezen, dan kun je altijd nog switchen naar ‘n andere verzekering. Ik heb dus bij hun ‘n aanvraag gedaan, en kreeg gisteren de uitslag , zie bijlage.

Het is toch niet te geloven, dat zij je NIET aannemen OMDAT je fysio nodig hebt? Waarom zou je anders zo’n verzekering nemen? Omdat je graag voor Jan doedel zo’n hoog bedrag wilt betalen per maand? Maar als je ‘t nodig hebt, kun je nergens heen, mits je ‘n grote portemonnee hebt !!!

Hoeveel chronische mensen lijden hier niet onder, onder dit belachelijke beleid, van al die pipo’s op ‘t Binnenhof?

Ik zou ons graag willen verenigen , en onze stem laten horen dat we dit beleid meer dan zat zijn. Dat wij chronisch zieken worden uitgemolken als ‘n melkkoe, terwijl er bij ons al niets te halen valt !

Ik ga zo ‘ns bellen, kijken of er 1 redelijk mens werkt bij PNO. Na 30 min in de wacht te hebben gehangen, want ‘t is erg druk, ga ik worden teruggebeld. Vind je ‘t gek als je iedereen weigert die ziek is, en alleen maar gezonde mensen wilt aannemen. Pffff

Na ‘n half uur in de wacht te hebben gehangen, sprak ik met ‘n dame van de verzekering, die vertelde dat reuma uit de Basisverzekering is gegooid, en ik dus ‘n te dure klant zou zijn, en daarom mij niet die verzekering aan kunnen bieden. Dit maak mij furieus, Marktwerking zou leiden tot goedkopere zorg, en betere zorg op MAAT. Nou politiek, je laat al jouw chronische patiënten goed in kou staan, de vraag is wanneer zeggen we dit is genoeg ??? En laten we van ons horen?

Warning

Marjon.

Leave a Reply

