De aanzoek – The proposal

Het aanzoek,

Ik zat bij de tramhalte in de Schilderswijk, en kwam te zitten naast ‘n Turkse meneer met te grote wenkbrauwen, in ‘n lange zwarte jas. Ik zei tegen hem dat het ‘n lekkere dag was, ‘t zonnetje scheen, en hij zei dat het in Istanbul veel lekkerder weer was. Ik vroeg of hij hier op vakantie was of dat hij hier woonde, ‘ Nee hij woonde hier, met tram 6 en dan bus 21 en daar was zijn huis ‘ Maar hij ging over ‘n maand of wat, naar Istanbul. Hij zei tegen mij dat hij wel iemand wist voor mij om mee te trouwen,… Zie ik er zo ongetrouwd uit? Ik moest heel hard lachen en zei dat ik nooit meer ging trouwen, de andere Turkse meneer die erbij stond keek mij lachend aan. Maar de meneer naast mij op ‘t bankje keek mij hoopvol aan en zei ‘ mijn huis is met tram 6 en dan bus 21 ‘ knipoog De flirt, ik zei ‘ ik ga lekker naar huis ‘. ‘ Istanbul vervolgde hij zijn verhaal, dat is heerlijk warm en daar heeft hij ‘n huis en ‘n auto, of ik er wel eens geweest was,…” ‘ Nee’ zei ik Ik denk dat wanneer ik naar Turkije ga, nooit meer thuis kom. ‘ Oh nee, wij Turken zijn heel lief ‘ zei de man. “ Hoe is het met de mensenrechten in Turkije “ vroeg ik, opeens kon hij mij niet verstaan, typisch toch,… “ Ga toch mee naar Istanbul’ zei hij weer. Ik vroeg ‘ Hoe groot is Istanbul eigenlijk ‘ hij zei ‘ net zo groot als Nederland ‘ Ik zei ‘ Echt waar ? Dan kun je er goed verdwalen ‘ Ook dat begreep hij niet,… Toen kwam de tram eraan, en hij stapte pardoes voor mijn neus in..

The gent.

Opzoek naar ‘n stoeltje alleen zag ik hoe mijn reis naar Turkije aan m’n neus voorbij.

Marjon.

The proposal,

I sat at the tram stop in Schilderswijk, and sat besides a Turkish gentleman

with big eyebrows, in one long black coat.

I told him that it “was one nice day,” the sun was shining, and he said it in Istanbul it was much nicer. I asked if he was here on vacation or that he lived here, “No, he lived here, with 6 tram and then bus 21 and there was his house ‘ But he went in about a month to Istanbul. He told me that he anyone knew someone for me to marry, … Do I look that single? I laughed out loud and said I would never marry again, the other Turkish gentleman who stood looking at me smiling. But the gentleman next to me on the bench looked hopefull at me and said ‘my house is 6 tram and then bus 21’ wink The flirtation, I said ‘I’m going home. ” ‘Istanbul, he continued his story, is wonderfully warm and there he has his house and a car, if I had been there … “” No, “I said I think when I go to Turkey, never come home. “Oh no, we Turks are very sweet ‘ the man said. “How’s it with the humanrights in Turkey ?” I asked, suddenly he didn’t understand me, how typical, … “Come along to Istanbul” he said again. I asked, “How big is actually Istanbul” he said, “just as big as the Netherlands ‘I said,’ Really? Then you can get lost ‘ He didnot understand that either… When the tram came, and he got in right before me ..

The gentlemen

Finding a seat for one I saw how my trip to Turkey went up in thin air.

Marjon.

Marriage7

marriage-funny-picture-beauty

Leave a Reply

