Vervolg Zwanen

Vorig jaar schreef ik vol woede over de gestolen zwanen die hier op zeker 2 plaatsen in Den Haag gestolen bleken. Nu is er op 1 plek, een stukje er naast weliswaar toch weer ‘n nieuw nest gemaakt, en hoe. En heel getrouw zit ‘t vrouwtje er al weken op te broeden.

Gisteren fietste ik langs, om even te kijken, hoe het ging, en of ‘t kroost al uit ‘t ei was gekropen. Ze was bezig, zag ik op de heenweg, en op de terugweg, was ze ook nog druk met het nest op orde brengen, ik zag in een filmpje op facebook, dat ze ook de eieren draait !! Geweldig, dat heb ik allemaal niet gezien, maar begrijp nu meer de bedrijvigheid, want ze zit naar mijn idee al weken op dat nest, en Pa zwaan zwemt in de buurt rond, en verjaagd, zogenaamde indringers, maar meer gebeurt er tot op heden niet.

Ik kan niet wachten tot dat ik beschuit met muisjes kan bestrooien, en ze kan vastleggen uiteraard. Zo klein en fluffy, ik vind ze van de zwaan toch wel ‘t mooist, in tegenstelling tot de kleintjes van de waterhoen. kan ‘t beestje ook niets aan doen uiteraard, maar toch vind ik dit.

Zodra er nieuws is kom ik er op terug, en wens iedereen ‘n hele fijne dag toe šŸ™‚
Lieve groeten,

Marjon.

 

Last year I angrily wrote about the stolen swans, at least at 2 places in The Hague. Now there is one place, a bit besides the old one where a Swanpair made one new litter.

Yesterday I cycled past them to look, how it went, and if they had newborns already. She was busy, I saw her on the way up ro my appointment, and on the way back, she was still makingĀ the nest in order, I saw a movie on facebook, that they also turn their eggs !! Great, I have never seen that before, but now understand more activity because in my idea she is for weeks on her nest, and Dad swan swims around in the neighborhood, and chases the intruders away, but not much moreĀ happens until today.

I can not wait until I can celebrate the newborns, and of course to make pictures of them. So small and fluffy, I think they Swan have the most beautiful baby’s. as opposed to the ones of the moorhen. for instance. I know they can’tĀ Ā help of course, but I still like them the most.

As soon as there is news, Ā I will come back to tell about it, and wish everyone ‘s all great day šŸ™‚
Dear greetings,
Marjon.

 

The moment a child is born,
the mother is also born.
She never existed before.
The woman existed, but the mother, never.
A mother is something absolutely new.
~Rajneesh

Leave a Reply

