De zwanen / The Swans – Vervolg

Na mijn heerlijke middag fiets ik toch nog even langs de zwanen. Ik kwam gister de eerste foto tegen die ik van ze gemaakt heb. Die is van 12 april j.l.  sindsdien ga ik geregeld langs, omdat ze vorig jaar zijn beroofd van hun jongen, en ik was zo ontzettend boos, dat ik nu besloten heb ze goed in de gaten te houden. Ze hebben op ’n betere plek een nest gemaakt dit keer, onder ’n conifeer, waar de mens niet bij kan komen. Ge plichtsgetrouw zit ’t vrouwtje op ’t nest, iedere keer als ik kom kijken.

 

De man staat soms zichzelf mooi te maken op de kant, en soms zwemt hij wat rond. Toch maak ik me zorgen. Ik heb gelezen, dat ze elkaar aflossen op het nest, en dat had ik nog niet gezien.

Het is inmiddels 47 dagen dat ze op ’t nest zit, en is ver over tijd. Online lees ik dat ze 38 dagen broeden op de eieren, nou zal dat niet op 1 dag aan komen maar toch…

Vanavond kwam ik vol verwachting kijken, in de hoop om kleintjes te zien, en te horen. Ze waren allebei druk doende, om het nest goed te verzorgen. Zo aandoenlijk, dat mijn hart naar ze uitging.

Ongewild kinderloos, en zo ontzettend trouw dat ze zijn gezamenlijk, zo liefdevol zoals ze hun nest onderhouden, de eieren draaien, en dan nog maar steeds geen kleintjes in zicht. Mijn hart brak, als ik ze zo liefdevol bezig zag. Het zal toch niet dat al die eieren niet goed zijn geweest, en er niets uit zal komen?

Dit zijn de foto’s van vanavond, en blijf hopen, en ze bezoeken in de hoop dat hun geduld beloond zal worden.

 

Lieve groeten,

Marjon.

70a 71a 72a 73a 74a 75a

 

The Swans

After my wonderful afternoon I biked to see the swans. Yesterday I found the first photo which I had taken of them. Which is April 12 J.L. since I’m determent to follow them down this road. because they are deprived last year of their youngonce, and I was so angry, that I’ve decided to keep an close eye on them. They have found a better place to make a nest this time, under one conifer, where humans can not bother them.  The mother is always on the nest, every time I come and see how they are doing.

 

The daddy is sometimes nearby and he makes his fethers beautiful , and sometimes he swims around. Still, I worry. I have read that they take turns on the nest, which I haven’t seen before.

Today it has been 47 days that they are on the nest, and is long overdue. Online I ve read that it takes 38 days to incubate the eggs, well it will not be today but hopefully soon …

Tonight I was watching expectantly, hoping to see little ones, and to hear them. They were both busy, to take care of the nest well. So touching that my heart acked.

Involuntarily childless, and so incredibly faithful that they are together, as loving as they maintained their nest, turn the eggs, and even then but still no kids in sight. My heart broke when I saw them so lovingly busy. It can not be that all the eggs have not been good, and nothing will come out?

These are the photos of tonight, and keep hoping, and visit them in the hope that their patience will be rewarded.

 

Dear greetings,

Marjon.

76a 77a 78a 79a 80a

2 thoughts on “De zwanen / The Swans – Vervolg

  1. dimph

    Mooie foto’s Marjon en voor mij ook aangrijpend dat je schrijft ongewild kinderloos

    Reply
  2. M@rjonwrites Post author

    Dank je wel lieve Dimph, ja zo voelde het Dimph, ze zijn zo liefdevol, en dan… Ik ben vandaag nog niet geweest, misschien straks even, maar nu even eten! Dank voor jouw reply! Liefs. M.

    Reply

Leave a Reply

