European Space Expo in Den Haag

 

Er staat een grote koepeltent op het Haagse plein, European Space Expo;  dat gaat over de ruimtevaart.

37a

Deze werd geopend door André Kuipers las ik op het internet. Ik had ’n foto gezien online, en was toch in de buurt gisteren, dus ik dacht ik ga even langs, en naar binnen ook. Het is er donker, en er hangen allerlei grote posters, met dingen die ze doen, en schermen, waarop informatie te lezen valt, over de ruimte.

Het ziet er allemaal spectaculair uit. Dan valt mijn oog op ballonnen, kobaltblauwe ballonnen, en dan denk ik, waar gaat dit over, waarom deze ballonnen. Andre Kuipers is in de ruimte geweest, en heeft in seminars uiteengezet, hoe verrot de wereld is, en hoe wij mensen onze best moeten doen willen we onze kleinkinderen een redelijke wereld achterlaten. Dus vanwaar deze ballonnen ? Ballonnen zijn heel slecht voor het milieu, vogels eten deze op, en gaan dood, dus… daar moest ik ’t mijne van weten, en ben naar buiten gestapt, aangezien daar 2 mensen stonden van deze expo.

40a

 

Een Belgische meneer met ’n lapje voor 1 oog, en een jonge dame. Dus ik vraag ‘ Ik heb 1 vraag, dit gaat allemaal over de natuur, en hoe we er beter voor moeten zorgen, en dan zie ik daar ballonnen hangen ?  Mag ik vragen waarom? Jullie weten dat ballonnen slecht zijn voor de natuur? ‘ Het meisje kijkt mij schaapachtig aan, en loopt onmiddellijk naar binnen, en de man met het lapje voor z’n oog zegt : ‘Ja dit is in opdracht vanuit Brussel he? En over een paar dagen komen de hotemetoten, en als er dan geen ballonnen zijn, hebben wij ’n probleem ‘ Waarop ik zeg : ‘Het gaat toch om de natuur? Ik snap niet dat ze dan nog ballonnen gebruiken, dat is toch te gek voor woorden ?  ‘  Ja’ , zei de meneer, ‘ Er is zo veel slecht voor de natuur ‘ Ik was flabbergasted. Ongelofelijk is dit.

In opdracht van Brussel. Dweilen met de kraan open, terwijl juist alle kleine beetjes zouden helpen ! Lees deze site waarom geen ballonnen ! Deze Ballon gaat niet op ! 

Dus ik zou zeggen, deel deze blog, en ageer tegen ballonnen waar dan ook, want we willen toch allemaal bijdragen aan ’n beter milieu? Zelfs als Brussel er wel opdracht voor geeft !!!

 

Marjon.

Leave a Reply

