30 september 2016 Broer/Zus-dag

Geef vandaag eens wat extra aandacht aan je broer of zus. 

Het is 30 september en dus is het weer Nationale Broer en Zus-Dag. De dag werd drie jaar geleden ingesteld door radio-dj Giel Beelen naar aanleiding van het overlijden van zijn eigen zus. Soms is het zo makkelijk om te vergeten hoeveel je eigenlijk wel niet van je broer of zus houdt! Neem daarom even de tijd om je broer of zus in het zonnetje te zetten. Bel ze op, stuur een lief berichtje of geef een cadeautje!

Tot zover de media. Neem nou mijn familie, of ‘familie’ zoals ik ze ervaar. Er is een gebrek aan alles. Egocentrisme voert de boventoon, waardoor ik van jongs af aan al wees voelde.

Dit gevoel is mij zo gewoon, dat ik niet beter weet. Bij mijn laatste vraag om hulp aan mijn ‘ouder’ kreeg ik nul op rekest. Voor mij reden om te breken. Te breken met dat wat ‘Mijn familie’ was, tot nu toe. Er was er nog één met wie ik contact had, tot op vandaag. Ik ben er helemaal klaar mee. Klaar met liefdeloze mensen die zo opgaan in zichzelf, en daarom niets te bieden hebben.

Ik prijs mezelf gelukkig met vrienden die ik om mij heen heb, die er echt voor mij zijn. Zij zijn goud waard. Dus een broer/zus dag?

Die gaat aan mijn deur voorbij.

Fijn weekend allen.

Marjon.

if-you-met-my-family-you-would-understand family-isnt-always-blood

How people treat you is their karma; how you react is yours. ~Wayne Dyer

Leave a Reply

